Dag 36 - Van Mount Cook naar Christchurch

1 december 2015 - Christchurch, Nieuw-Zeeland

We ontbijten in de eetzaal van het Hermitage hotel met uitzicht op de bergen. Op de voorgrond worden we ondertussen flink vermaakt door een groep Chinezen die elkaar op de foto zetten met de bergen op de achtergrond. Hilarisch de houdingen die zowel de onderwerpen als de fotografen aannemen. Het is dat we geen camera mee hebben genomen anders hadden we het echt vastgelegd!

We checken uit en laten Mount Cook achter ons. Ook vandaag is het weer schitterend, met een prachtige lucht.

Voordat we naar Christchurch rijden gaan we naar Lake Tekapo want dat moet ook zo mooi zijn. En dat is het inderdaad! Het meer weerspiegelt prachtig de bergen in de verte en de wolkenlucht erboven. Ik weet niet of het er altijd zo mooi uitziet maar wij genieten er vandaag in elk geval van!

We moeten nodig tanken en dat kan hier gelukkig ook. Nog een eind verderop komen we langs een farm shop met (helaas voor ons te) grote verpakkingen heerlijk uitziend snoepgoed! Wel bestellen we een lekkere lunch met een tropical smoothie erbij.

En dan is het best wel saai op de weg naar Christchurch. We kunnen alvast een beetje wennen aan Nederland want het is vrij vlak en het begint zachtjes te regenen. Zaten we net nog warm in het zonnetje onze lunch te eten, eenmaal in Christchurch zien we mensen in jassen lopen.

We zitten in een heel leuk uitziend hotel, ver genoeg van de weg om weinig van het verkeer te horen. En we hebben dus toch wifi dus we kunnen ook nog jullie enthousiaste reacties lezen! Bedankt dat jullie zo met ons mee hebben geleefd en genoten. Dat maakte deze fantastische reis voor ons nog leuker dan hij al was.

Oja, de Moeraki Boulders. Sommige hebben een doorsnee van meer dan twee meter. Ze schijnen miljoenen jaren geleden ontstaan te zijn op de zeebodem. Heel apart, sommige zijn kapot gebarsten en daaraan kun je goed zien dat ze uit verschillende lagen bestaan.

1. Maaike:
    1 december 2015
    Ongelooflijk dat die boulders zo groot zijn!
    En terugkijkend, wat is nou het mooiste dat jullie gezien of gedaan hebben?
    Liefs
    Maaike
  2. Eric en Simone:
    1 december 2015
    Dat is echt een hele moeilijke vraag om te beantwoorden. We kunnen niet kiezen. Het is allemaal zo verschillend! En natuurlijk is het jammer dat er twee excursies niet door zijn gegaan maar we hebben zoveel geluk gehad met wat we gezien en gedaan hebben! We hadden toch vaak het goede weer op het juiste moment. En toch een kiwi gezien!
  3. John en Susan:
    1 december 2015
    Dank jullie wel voor alle fijne verhalen, John en ik hebben er van genoten. Een hele goede, veilige en comfortabele terugreis en weten jullie al waar de volgende vakantie heen gaat:)
    Veel liefs, mam
  4. Sylvia:
    1 december 2015
    Geweldige belevenis moet dit voor jullie geweest zijn!!
    Echt supergaaf...
    Wens jullie in ieder geval een hele geode reis terug!

Dikke kuzzzzz,
    Syl
  5. Pam Van de Winkel:
    2 december 2015
    Wat een geweldig reisverslag! Ik hoop dat jullie een ontspannen terugreis hebben. Tot gauw! Groetjes, Pam