Dag 10 - Rotorua: ziplining!

5 november 2015 - Rotorua, Nieuw-Zeeland

We verblijven in een enorme B&B: ons hele huis is zo groot als de lounge hier denken we. Onze gastheer en -vrouw zijn bijzonder aardig en het voelt hier gelijk als een thuis. Gisteren kregen we al een hele uitleg over wat we hier allemaal kunnen ondernemen maar vergeleken bij andere gasten zijn wij goed georganiseerd horen we. 's Ochtends krijgen we een heerlijk ontbijt met perfect gekookte eieren, heerlijke sapjes, yoghurt, vers fruit, brood, verschillende soorten cereals. Een goeie start van een nieuwe dag. En we blijven hier vier nachten!

Gistermiddag zijn we al even langs gegaan bij het bedrijf waar we de helikoptervlucht naar White Island hebben geboekt. De weersverwachting voor de ochtend was niet goed genoeg voor een helikoptervlucht: teveel wind. Misschien dat het 's middags beter zou worden.

Vanmorgen zijn we gaan ziplinen door het bos!

Ziplining in Rotorua

Een tour van drie uur met een groep van tien mensen en twee gidsen. (Voor wie het niet kent: ziplinen is een soort kabelbaan waar je aangehaakt wordt en waarmee je tussen de bomen door gaat.) Tussen de kabelbanen door wordt ons het een en ander over de omgeving verteld. Hoe de oorspronkelijke vogels bedreigd worden door geïmporteerde zoogdieren als ratten, possums en een soort marter/wezel. Canopy tours (waar wij mee gingen ziplinen) doen erg goed hun best om deze indringers weg te krijgen zodat de oorspronkelijke dieren weer een kans krijgen. Hun doel is om uiteindelijk zelfs de kiwi terug te hebben in dit bos. Een deel van de prijs die wij betalen wordt hiervoor gebruikt.

En dan het ziplinen: geweldig! We krijgen allemaal een tuigje aan en hoeven zelf eigenlijk niets te doen behalve genieten en de instructies opvolgen. Ik had niet verwacht dat ik het helemaal niet gek zou vinden om van het platform af te lopen (het hoogste was ongeveer 20 meter boven de grond). En het ziplinen zelf ging eigenlijk heel snel. Voor we het wisten waren we aan de overkant. Kijk vooral naar de filmpjes die ik geplaatst heb!

De gidsen hebben ook foto's gemaakt die we ook nog krijgen.

Vooralsnog is de helikoptervlucht nu verschoven naar zaterdagochtend, dan is er waarschijnlijk minder wind.

1. Rob en Gerda:
    5 november 2015
    Wat leuk zeg! Dat zweven zou ook moeten kunnen door het Vondelpark!
    En het lijkt Gerda heel leuk om die Hobbitonhuisjes te aquarelleren.
    Veel liefs vanuit een bewolkt - en regenverwachtend - Amsterdam
  2. Sylvia:
    5 november 2015
    Oh wat ontzettend geweldig dit zeg! super gaaf
  3. Monique:
    5 november 2015
    Wauw. Ik had er nog nooit van gehoord maar het klinkt spannend en heel avontuurlijk!
  4. Maaike:
    5 november 2015
    Wat ontzettend geweldig! Dat wil ik ook wel, enig!!! En dat zou ik nog durven ook ha. Kan ik natuurlijk makkelijk zeggen vanaf mijn kantoorbureaustoeltje... maar volgens mij is het helemaal geweldig! En dat B&B ook, ik krijg enorme trek na de omschrijving van het ontbijt!

Veel liefs,
    Maaike