Dag 15 - Van Taupo naar Tongariro

10 november 2015 - Tongariro National Park, Nieuw-Zeeland

We nemen afscheid van Pep en Shaun en hun drie dochters Holly, Willow en Daisy. Op naar de volgende bestemming: Tongariro National Park. Het is niet zo'n lang ritje, iets meer dan een uur rijden. Ook al zijn we veel te vroeg, we kunnen toch al inchecken. Vanaf twee uur staat bij de receptie de weersverwachting voor morgen en of de Tongariro Crossing wel of niet gelopen kan worden. Wij gaan in elk geval alvast boodschappen halen voor als het door gaat. Op de terugweg maken we een korte wandeling. Langs de route staan een hoop vallen voor possums en/of ratten. In één val is 'iemand' gevangen. Zo te zien al een tijdje geleden want we kunnen niet echt zien wat het ooit was. Ook zien we een klein zwart/wit vogeltje (gelukkig levend). Die hebben we nog niet eerder gezien.

Terug in het hotel is de weersverwachting bekend: de crossing gaat door dus we boeken vast voor de transfer. Om 8 uur worden we bij het hotel opgehaald en bij het beginpunt van de wandeling gebracht. We hebben dan tot uiterlijk 17:30 uur om bij het eindpunt aan te komen. Daar worden we weer opgehaald en teruggebracht naar het hotel.

Omdat er morgen waarschijnlijk geen tijd voor is, genieten we vanmiddag alvast van de high tea van Chateau Tongariro (dit was toch de plek Pam??)

High Tea in Chateau Tongariro

1. Tineke:
    10 november 2015
    Haha, toch de crossing lopen. Zooooo mooi, ben benieuwt wat jullie er van vinden. Succes :-)
  2. Tineke:
  3. Maaike:
    10 november 2015
    Ik kijk alweer uit naar het volgende reisverhaal! En wat heerlijk die high tea! (terwijl wij lagen te slapen haha, onvoorstelbaar toch).
    Liefs
    Maaike
  4. John en Susan:
    10 november 2015
    Hee verrassing, nog een verhaal vandaag:)
    High tea ziet er heerlijk uit. En morgen weer een fijne dag!!
    Liefs
  5. Rob en Gerda:
    Even een stomme vraag...
    Wat houdt precies een crossing in?
    Veel liefs, wij gaan te bed!
  6. Pam Van de Winkel:
    12 november 2015
    Dat was de plek! En.. beviel het?
    Ik krijg bijna heimwee van al jullie verhalen. Jullie doen echt de meest geweldige ervaringen op. Ik lees jullie blog met veel plezier!