Dag 19 - Van Wellington naar Kaikoura

14 november 2015 - Kaikoura, Nieuw-Zeeland

De wekker gaat vandaag extra vroeg: 5:30 uur. We willen niet te laat zijn en letterlijk de boot missen. Vandaag gaan we namelijk met de ferry van het noorder naar het zuider eiland. De boot vertrekt om 9:00 uur, we moeten minimaal 45 minuten voor vertrek aanwezig zijn, we moeten de huurauto nog inleveren (die gaat niet mee op de boot; aan de overkant krijgen we een andere), we moeten uitchecken uit het hotel en we moeten nog van het hotel naar de terminal rijden. Op internet hebben we gisteren al een filmpje van de route naar de terminal gekeken. Handig want zo weten we dat de weg wordt gewezen voor het inleveren van de auto. Die plek vinden we dan ook snel. Alleen alle plekken van onze verhuurder zijn vol. Een man van een ander verhuurbedrijf geeft ons als tip dat we naar een ander terrein moeten rijden en dan de sleutel in een box moeten gooien. We snappen het niet en die man wordt nog net niet boos... We zetten de auto even op een plek en bellen naar de verhuurder. Er wordt niet opgenomen want het is pas 7:20 uur. En aangezien het zaterdag is gaan ze pas 8:30 uur open. We volgen dus toch maar het advies van die gezellige man op en rijden verder. Daar is nog iemand aan het zoeken en terwijl ik probeer binnen te komen in het gebouw van de autoverhuurbedrijven vindt Eric een parkeerplek waar heel slecht leesbaar de naam van onze verhuurder staat. Zo, die auto zijn we kwijt. We gaan het gebouw van de departures in en vragen bij het inchecken wel wat we met die auto-sleutel moeten. Er is inderdaad een box waar de sleutel in kan. Maar samen een rondje om de auto lopen is er dus niet bij.

In de departure hal is op een meter af te lezen hoe de vaarconditie is: calm, light, moderate, heavy of storm. Vandaag is het light. Eenmaal op de boot geeft de kapitein aan dat de boot wat zal bewegen, precies genoeg om ons in slaap te schommelen. Ik ben blij dat ik een pil heb ingenomen (bedankt Susan!).

De boottocht duurt 3,5 uur. We zitten precies onder een speaker en een vrouw met een hele akelige scherpe snerpstem roept, nee schreeuwt steeds dezelfde dingen om.

Eenmaal van boord wacht Eric op de koffers en haal ik alvast de sleutel en papieren van de huurauto. Alleen misschien niet zo handig dat mij dan word verteld hoe we de auto kunnen vinden. Ik en de weg zijn geen goeie combinatie... Maar het is gelukt! Een gloednieuwe auto met nog maar 60 km op de teller.

Het is twee uur rijden naar onze slaapplaats. Onderweg komen we alweer veel moois tegen. Onder andere een uitkijkpunt met rotsen en zeeleeuwen. En later bergen met besneeuwde toppen!

Morgen vroeg op voor de walvisexcursie (als het door gaat; dat hangt af van het weer morgenochtend). 7:15 uur vertrekt de boot!

Heb je ook de filmpjes gezien die ik geplaatst heb? http://ericensimoneinnieuw-zeeland.reislogger.nl/video

Besneeuwde bergtoppen

1. Rob en Gerda:
    14 november 2015
    Altijd fijn om een huurauto weer af te geven. Daar heb ik mijn inparkeertechniek aan te danken. En fijn dat de zee kalm was.
    vergeet zo niet jullie schoen te zetten!
    En leuk Moon dat je je dit jaar wereldwijd 36 uur jarig kunt voelen. Over ruim drie uur begint jouw verjaardag al!
    Veel liefs vanuit een Amsterdam dat de komende dagen veel regen verwacht!
  2. John en Susan:
    Goeie pil hé Simone:)
    Ik hoop dat de walvissen zich laten zien, vast wel als verjaardagscadeautje.
  3. Lisette:
    14 november 2015
    Als het goed Is zijn jullie nu op de walvisexcursie. Wat een goed begin voor je verjaardag Simone. Gefeliciteerd en geniet er van. Groetjes van ons.
  4. Maaike Franken:
    15 november 2015
    Ik ben blij dat jullie veilig op het Zuider Eiland aangekomen zijn! En wat een gedoe met het afleveren van die auto, daar zou ik zo van in de stress raken he (maar dat hadden jullie vast al bedacht haha!).
    Liefs
    Maaike