Dag 22 - Abel Tasman National Park

17 november 2015 - Abel Tasman National Park, Nieuw-Zeeland

Rond 1 uur vannacht leek het net of het al licht werd. Uit nieuwsgierigheid ben ik gaan kijken maar het licht kwam van de buitenlamp van onze buren.  Ondanks die lamp waren er echt onvoorstelbaar veel sterren te zien!! Hopelijk is het komende nacht opnieuw zo helder (en dan zonder die lamp…).

Omdat we nog steeds ontzettend veel taart hebben eten we een stuk als ontbijt. We willen vandaag gaan wandelen in combinatie met de watertaxi. We hebben bedacht dat we ons af laten zetten in Anchorage (waar we gisteren ophielden met wandelen) en dan terug naar de lodge lopen. De eerste taxi gaat om 9 uur, volgens de folder moet je een half uur van tevoren aanwezig zijn en wij hebben niet gereserveerd. We hebben geluk want er is nog plek! Bij het boekingskantoortje van de watertaxi komen tractors voorrijden met daarachter snelle bootjes (met een motor van 250PK) op een aanhanger. We stappen in het bootje dat naar Anchorage gaat en maken voor het eerst een rit in een bootje over de weg mee. Het is niet ver naar het water. De tractor laat ons te water en we gaan varend verder. De kapitein vaart ons eerst als extraatje langs Split Apple Rock. Daarna varen we met 50 km/u naar Anchorage. Het is laag water en we moeten bij het aan land gaan een stukje door het water. Schoenen uit dus. Die voeten lopen we wel droog in het zand. Omdat wij terug lopen naar het beginpunt hebben we geen boottocht terug nodig. Dat scheelt tijdsdruk. We lopen eerst een stuk over het strand richting wat rotsen. Als onze voeten eenmaal droog zijn beginnen we aan een looptrack rond de baai. Dat gaat best aardig omhoog. Na een mooi uitkijkpunt gaan we terug en beginnen we aan de wandeling terug naar Marahau. We hebben perfect weer! Zonnig maar niet bloedheet. Onderweg zien we een soort kipachtige vogels en de kwartels die we eerder gezien hebben maar dit keer met kuikens. We komen langs mooie stranden. Het water ziet er weer zeer uitnodigend uit.