Dag 28 - Van Wanaka naar Te Anau

23 november 2015 - Te Anau, Nieuw-Zeeland

We beginnen de dag met een bezoek aan Puzzling World in Wanaka. Carina, het doet me zo denken aan onze opleiding! De toren van Hanoi staat er ook maar dan met 64 schijven. En allerlei optische illusies. Geweldig!

Er is ook een doolhof en aangezien verdwalen één van mijn kernkwaliteiten is, verlies ik Eric geen moment uit het oog! Voor Eric is het doolhof trouwens wel iets makkelijker dan voor mij want hij kan een beetje over de wanden heen kijken. Ook zo grappig, we gaan ook via trappen en loopbruggen over het doolhof en denken: dan kunnen we de oplossing dus zien. Haha, echt niet, want je kunt niet het hele doolhof overzien.

Echt alles is hier leuk! Zelfs de toiletten:

Geweldig toilet in Puzzling World

Of wat vind je van deze, op z'n Romeins:

Met de Romeinen op de pot

Er is ook een gang vol met hologrammen, daar zitten ook erg mooie bij. Zelfs die van een clown was mooi (maar evengoed eng, ik hou niet van clowns). En dat alles voor maar 12 euro pp! In totaal zijn we hier zo'n twee uur zoet. Daarna is het nog iets meer dan drie uur rijden naar Te Anaua in Fiordland. We vertrekken met zon en gaandeweg komen er wat meer wolken en gaat het regenen. We zijn wat te vroeg om in te checken en daarom gaan we eerst naar de i-site in Te Anau. We vragen om tips wat we het beste kunnen doen op een regenachtige dag wat voor morgen wel de verwachting is. Wandelen kunnen we beter uitstellen tot woensdag, dan is het beter weer.

De B&B Loch Vista is erg groot. De gasten verblijven in een ander huis van de eigenaren Pam en Guy. Binnen zit een Engels stel gezellig bij de open haard. Ze geven tips hoe we kenbaar kunnen maken dat we gearriveerd zijn. Na ons komt nog een stel binnen. Even roddelen: beetje raar stel vinden wij. Echt een stel dat beter naar een hotel kan gaan. Vragen alleen het wifi-wachtwoord, stellen zich niet voor aan de andere gasten, wachten niet het welkomstpraatje en de rondleiding van de gastvrouw af en vertrekken naar hun kamer. Later gaan ze zonder een woord te zeggen weg. Hm, en wij ontbijten morgen tegelijk met hun. Haha, gezellig voor hun.

En nu zit ik aan de eettafel dit verslag te schrijven en Eric probeert een 3D-puzzel die hij gekocht heeft in Puzzling World in elkaar te zetten.

1. Rob en Gerda:
    23 november 2015
    Wat leuk zeg, zo'n doolhof. En wat een leuke actiefoto van jou en van Eric. Komen die ook op de blog.
    Dat ontbijt kan trouwens heel leuk worden. Doe dan net alsof jullie niet kunnen spreken. Communiceer met elkaar in gebarentaal. Nadat zij dat hebben gezien stel je aan hun een vraag, ook alleen met gebaren. Dan kan het echt heel leuk worden. Vooral als je bij het afscheid gewoon 'gedag' zegt.
    Veel liefs vanuit een nog meurend Mokum.
  2. John en Susan:
    23 november 2015
    Zo ontzettend veel verschillende dingen die jullie zien en doen fantastisch! Het verslagenboek hebben jullie straks echt zelf ook nodig om alles te kunnen herinneren. Ik herlees steeds een deel en bekijk de foto's opnieuw en denk dan steeds o ja, dan was ik dat alweer een beetje kwijt! Wát een reis!!!!!
  3. Maaike:
    23 november 2015
    Supergaaf dat musuem zeg! Die wc's!!! Echt geweldig!

liefs
    Maaike