Dag 34 - Van Dunedin naar Mount Cook

29 november 2015 - Mount Cook, Nieuw-Zeeland

We gaan weg uit Dunedin om door te gaan naar Mount Cook. Bij het afscheid krijgen we allebei een knuffel van Sandy van de B&B. Het is vandaag bijna vier uur rijden. Na een uur komen we langs de Moeraki Boulders en die willen we heel graag bekijken. Wel jammer dat het de hele ochtend zonnig is en nu we er bijna zijn het erg bewolkt is. Vanaf het parkeerterrein is het 10 minuten lopen naar de boulders via het strand. Best gek, die ronde stenen op het strand, alleen op die ene plek. Ze zijn groot! En het is druk met toeristen waarvan sommigen op de stenen gaan staan. In sommige stenen zijn namen gekrast, zo jammer… Evengoed is het indrukwekkend. Alleen gaat het wel steeds harder regenen. We hebben wel allebei een regenjas aan maar geen regenbroek. Binnen de kortste keren zijn we de enigen tussen de boulders. Dat is dan weer het voordeel van die regenbui. We maken snel nog wat foto’s en lopen dan toch ook maar gauw weer terug naar de auto. Het ziet er ook niet uit alsof het snel weer droog gaat zijn. Jammer hoor. Gelukkig was het wel laagtij (wat Eric al via internet had uitgezocht), bij hoogtij zie je ze namelijk niet.

We gaan weer verder en tegen lunchtijd komen we toevallig bij een leuk tentje uit: The flying pigs. Binnen is een toonbank met heerlijke pies, gebak en broodjes. Hier gaan we lekker wat eten op het terras want inmiddels is het weer stralend weer. Eric gaat aan een burger en ik neem de soep van de dag: tomaat-basilicumsoep.

Verderop langs de route komen we langs verschillende dammen. Het water heeft een schitterende aquablauwe kleur. Bij de tweede dam staan de deuren op een kier en stroomt het water als een bruisende witte massa naar beneden. Mooi om te zien.

En dan is het nog ongeveer een uur rijden naar het Hermitage Hotel bij Mount Cook. We zien al een indrukwekkende bergketen met besneeuwde toppen in de verte. Gek dat we ze zo goed kunnen zien en we toch nog een uur moeten rijden om er te komen. We hebben echt perfect weer om de bergen te zien. Een mooie blauwe lucht en dan nog met dat mooie meer met alweer zo’n mooie kleur op de voorgrond, prachtig. In het hotel hebben we een ongezellige check-in. We zullen wel verwend zijn na al die gastvrije B&B’s.

1. Lisette:
    29 november 2015
    Wat bijzonder die boulders! Jammer dat het weer daar zo slecht werd, maar wel fijn dat het opklaarde richting de bergen. Geniet nog even van jullie heerlijke reis!
  2. Maaike:
    29 november 2015
    Wat apart die stenen op.het strand, gaaf om te zien! En wat goed om dat van tevoren uit te zoeken!
    Liefs
    Maaike
  3. John en Susan:
    29 november 2015
    Weten jullie ook wat meer over die boulders? Waar komen ze vandaan en waarom alleen op die plaats? Goed dat het net eb was.
    Hier schijnt de zon en het waait hard en Tijger zakte net tussen bed/cv:( dat zou met Casey nooit kunnen gebeuren:)
  4. Margje v.d.Voort:
    29 november 2015
    Toevallig vroegen wij ons ook af wat dat voor stenen waren.