Dag 35 - Mount Cook

30 november 2015 - Mount Cook, Nieuw-Zeeland

Het begint nu echt op te schieten. Morgen onze laatste hele dag in Nieuw-Zeeland. Vandaag onze laatste excursie. We gaan met een bootje over een gletsjermeer. Om 8:45 uur staan we beneden bij de Activities desk in het hotel. We krijgen allebei een veiligheidsformulier om door te lezen en te ondertekenen voor akkoord. Het is weer een excursie naar de hel als je alle risico’s leest. Het minst erge is nog dat je je spullen kunt kwijtraken maar je kunt ook gewond raken en zelfs dood gaan!

Om 9:20 uur komt de bus voorrijden en krijgen we nog als tip dat als we naar een net toilet willen dit het juiste moment is. Het busritje duurt ongeveer 10 minuten en daarna gaan we zo’n 25 minuten lopen. Iedereen krijgt een zwemvest aan maar het is de bedoeling dat er niemand gaat zwemmen want het water is koud: 2 graden. Per tweetal mogen we via het ponton in de boot stappen. Tijdens het varen moeten we blijven zitten, mochten we ineens uit moeten wijken voor een kantelend ijsblok kun je namelijk als je staat overboord slaan. Het is een schitterende dag! Ons wordt verteld dat het de afgelopen week alleen maar regende, bewolkt en mistig was. Mount Cook was niet te zien. Nu hebben we een blauwe lucht met hier en daar een wolkje. Erg mooi. Het meer is ook mooi, een beetje groenblauw en melkig van kleur. Dat komt door het gletsjerstof.

We varen tussen de ijsblokken door met op de achtergrond de Tasman gletsjer.

Na het boottochtje lopen we terug naar de bus. In de bus krijgen we nog wat tips voor de rest van de dag waarvan de wandeling Hooker Valley Track ons wel aanspreekt. Een wandeling van anderhalf uur (heen) naar een ander gletsjer meer. Nadat we in de hotelkamer wat hebben gegeten gaan we op pad. Eenmaal bij het beginpunt van de wandeling beseffen we ons dat de sleutel van de hotelkamer nog in de deur moet zitten dus gaan we weer terug (het is gelukkig maar een klein stukje). De tweede keer dat we bij het beginpunt zijn gaan we van start. Het is een mooie wandeling! Met onder andere weer drie leuke swingbridges waarvan er een hoog boven het water hangt. Leuk!

Tijdens de wandeling hebben we mooi uitzicht op Mount Cook en nog meer bergen met besneeuwde toppen en stukken gletsjer.

@Marlies: hier ben je inmiddels al bijna 8 uur jarig dus: Van harte gefeliciteerd!!!

Ik weet niet of we nog wifi hebben voor we terug vliegen dus misschien is dit ons laatste verslag.

1. Rob en Gerda:
    30 november 2015
    Klinkt vreemd zeg, de laatste hele dag...
    We nemen aan dat jullie met ingang van volgende week deze bijzonder aangename service afbouwt met verslagen van jullie eerste werkdagen...
    Veel liefs vanuit een zeer regenachtig en winderig Amsterdam. Op dit moment wordt donderdag droog weer verwacht; jullie hoeven dus niet in jullie regenkleding te landen...
  2. Maaike:
    30 november 2015
    Jaaa nog een verslag!!! Gelukkkg zijn jullie heelhuids teruggekeerd van de excursie en hadden jullie ook nog mooi weer!
    Alvast een hele voorspoedige terugreis gewenst!
    Liefs
    Maaike
  3. Marlies de Geus:
    30 november 2015
    Wat ontzettend jammer dat het nu bijna voorbij is! De tijd is echt omgevlogen, maar wat hebben jullie het mooi gehad en wat hebben wij kunnen mee genieten! Ik verheugde me elke ochtend echt op jullie nieuwe reisverslag!
    En al 8 uur jarig! Leuk zo'n extra lange verjaardag!
    Geniet er nog van en een hele fijne en goeie terugreis gewenst!
  4. Gilbert en Monique:
    30 november 2015
    Wat is het omgevlogen, niet normaal! En wat hebben we genoten van jullie reisblog! Geniet nog van jullie laatste hele dag en vast een goeie en veilige terugreis gewenst! Tot gauw!
  5. Monique:
    30 november 2015
    Wat verschrikkelijk dat we nu geen reisverslagen meer krijgen. Wat een.voorrecht om zo met mee jullue mee te mogen op jullie bijzondere reis. Geniet nog intens van jullue laatste dag in NZ en alvast een hele goede vlucht terug!!
    @ Marlies, alvast gefeliciteerd met je verjaardag.
  6. Margje v.d.Voort:
    1 december 2015
    Lieve Simone en Eric
    Ik wil jullie heel erg bedanken voor de prachtige verslagen en foto's
    We hebben genoten!
    Als mijn ouders door hadden gezet had ik van al die bijzonderheden elke dag kunnen genieten
    Een heel goede en veilige reis terug
    Heel veel groeten en geniet nog een beetje
    Roelof en Margje