Dag 7 - Van Bay of Islands naar Coromandel Peninsula

2 november 2015 - Coromandel, Nieuw-Zeeland

Tegen alle verwachtingen in hebben we hier toch ook Wifi! Dus toch al een verslag.

We hebben een behoorlijke afstand afgelegd van Bay of Islands, via de Whangarei Falls, via Auckland naar Coromandel. In totaal ongeveer zes uur rijden.

Whangarei Falls

Bij de Whangarei Falls

De eerste stop zijn de Whangarei Falls. Vlak langs de weg naar Whangarei is een parkeerplek bij de watervallen. Deze zijn 26,3 meter hoog. De parkeerplek is gelijk aan de bovenkant van de waterval. Er is een hele rondwandeling om de waterval heen, van boven naar beneden. Het is indrukwekkend! Beneden aangekomen is nog een andere wandelroute die er erg leuk uit ziet dus die lopen we ook. De natuur doet ons denken aan de reclamefolders van TravelEssence. Onderweg komen we ook langs verschillende Kauribomen. Dit keer iets dichterbij dan de vorige keer maar wel iets minder groot.

Eric bij een Kauri

Na de wandeling is het tijd voor de lunch die we bij de waterval nuttigen. Vervolgens begint de lange tocht naar het zuiden. Net van start geeft Eric mij zijn zonnebril want volgens hem loopt er iets over zijn bril. Inderdaad, er kruipt een rups over het glas...

Bij Auckland is het even goed opletten welke strook we nou aan moeten houden, Dat gaat niet helemaal goed maar na een herberekening van de navigatie komt dat ook weer helemaal goed.

Onderweg komen we overstekende koeien tegen (onder begeleiding).

Overstekende koeien

Het lijkt hier wat vlakker met aan de randen richting horizon bergen. Via een lange slingerweg met scherpe bochten door de bergen rijden we naar ons volgende logeeradres.

Het plaatsje Whitianga doet wat uitgestorven aan. We eten lekker bij een zeer sfeerloos tentje vol met beeldschermen met honden- en paardenraces. We twijfelen nog even of we zullen proberen ons vakantiebudget te verdubbelen maar nee, dat doen we toch maar niet haha.

Na het eten lopen we nog even over het strand.

Zonsondergang in Whitianga

1. Rob en Gerda:
    2 november 2015
    Wat een mazzel zeg; tegen de verwachting in toch weer een leuk en mooi verslag!
    Goed dat jullie vorige week al vertrokken; want deze dagen heeft Schiphol veel last van de mist. Jullie TPO is dus van uitstekende kwaliteit! :)
    Veel liefs vanuit een zonnig Amsterdam naast een nog steeds mistig Schiphol.
  2. Rob en Gerda:
    2 november 2015
    Is het nu wat minder koud bij jullie?
  3. Eric en Simone:
    2 november 2015
    Ja het is inderdaad minder koud. Overdag kunnen we met korte mouwen lopen!
  4. Monique:
    2 november 2015
    Wat fijn voor ons dat jullie wfi hebben.
    Wat een prachtig gebied waar jullie nu zitten. Echt heel mooi.
  5. Maaike:
    2 november 2015
    Geweldig, toch wifi! Wat een mooie foto's weer en wat een weids landschap, gewoon een kudde koeien, onvoorstelbaar bijna!
    En wat zijn die bomen daar toch mooi! Wat een verschil met die nieuwbouwaanplant bij ons in de straat...

liefs
    Maaike
  6. John en Susan:
    2 november 2015
    Fijn dat m'n mail goed aangekomen is Eric:)
    Prachtig land, ik geniet van de foto's en natuurlijk van de verslagen!
    Gisteren met Joke/Frans naar Later a/h water, prima.
    Liefs, mam