Dag 9 - Van Coromandel naar Rotorua

4 november 2015 - Rotorua, Nieuw-Zeeland

Zo zonnig als het gistermiddag was, zo nat begint vandaag. Het regent flink en het ziet er niet naar uit dat het nog droog gaat worden. Ook de eigenaresse van de lodge zegt ons dat we voorzichtig moeten rijden en dat het naar het zuiden toe (waar wij heen gaan) nog harder regent. Jammer want we waren van plan onderweg te stoppen voor een mooie wandeling en een bezoek aan Hobbiton.

Het wandelen skippen we want tegen de tijd dat we daar zijn is het gestopt met zachtjes regenen... Het plenst. Jammer maar niets aan te doen. We rijden door naar Matamata voor Hobbiton en hopen dat het eenmaal daar mee zal vallen met het weer. Ook daar aangekomen plenst het. Toch boeken we de tour, nu we er zijn willen we het zien ook, regen of geen regen. We moeten ongeveer 3 kwartier wachten voor de bus naar Hobbiton vertrekt. En terwijl we wachten, wordt het steeds lichter! De zon komt zelfs door! Af en toe valt er wel een buitje maar zolang we nog aan het wachten zijn of in de bus zitten maakt dat ons helemaal niet uit. Eenmaal aangekomen in Hobbiton is het zonnig en lekker warm. Wat hebben wij toch weer ontzettend veel geluk met het weer!

Hobbiton

Je kunt trouwens niet naar binnen bij de huisjes, het zijn alleen de voorkanten.

1. John en Susan:
    4 november 2015
    Wat een geluk dat het droog werd en wat ziet het er grappig uit.
    Fijne reis verder:)
  2. Maaike Franken:
    4 november 2015
    Ik dacht al dit reisverhaal eindigt vast met mooi weer! Positief denken wordt beloond! Wat een leuke foto's, jammer dat niet alle huisjes een achterkant hadden!
    liefs
    Maaike
  3. Marlies de Geus:
    4 november 2015
    Ik krijg weer helemaal zin om de films te kijken! Mooie foto's hoor!
  4. Gilbert en Monique:
    Net een soort Efteling!