Dag 8 - Coromandel

3 november 2015 - Coromandel, Nieuw-Zeeland

In de ochtend maakten we een boottochtje met Cave Cruzer Adventures. Het is blijkbaar nog geen hoogseizoen want we hadden een privétour met gids Steve. Het was bewolkt en als we met flinke snelheid over het water gingen was het best wel fris (ondanks de meerdere lagen kleding). Maar wat was het gaaf! We gingen langs de kust, langs verschillende kleine, beschermde eilanden (vanwege vogels), gingen in grotten (met bootje en al), in blowholes, langs prachtige stranden en het bekende Cathedral Cove (ook gebruikt in de film Narnia, Prince Caspian). We zagen verschillende dieren: meeuwen, aalscholvers, zeehonden, eenden (bruin met een witte kop), reigers en ik (Simone) zag zelfs een pinguïn (een kleine blauwe)!!! Helaas voor Eric zag hij het te laat. We krijgen deze vakantie vast nog een herkansing. Vlak voor de kust ging Steve wat vissen voeren: snappers. Ook Steve is erg benieuwd naar de filmopnames die Eric daar onder water van heeft gemaakt.

's Middags was er nog tijd voor een wandelingetje. We reden in een half uur naar Hahei waar vandaan we lopend naar Cathedral Cove gingen. Inmiddels was de zon doorgekomen dus twee lagen kleding konden gelukkig uit. De route ging langs schitterende stranden en met de zon erbij waren de kleuren zo ontzettend mooi. Het zag er paradijselijk uit.

Cathedral Cove

1. Maaike:
    3 november 2015
    Wat leuk die boottocht zeg! En geweldig die pinguïn! Heb je wel een foto kunnen maken van hem/haar? Supermooie foto's weer, heel fijn dat jullie zo genieten hoor! (En wij mee kunnen genieten!) Veel liefs
  2. Sylvia:
    3 november 2015
    klinkt echt als een paradijs! en heerlijk zo een prive gids toch!
  3. John en Susan:
    3 november 2015
    Prachtig! En zo leuk Dixie en Casey allebei naar het vogeltje luisteren op de video. Er komt vast nog wel een Pinguin:)
    Liefs, mam
  4. Carina:
    3 november 2015
    Het ziet er weer prachtig uit! Heerlijk zo'n privéboottocht, dan kun je geen info missen. Hoe is het weer verder en hoe warm/koud is het eigenlijk? Op naar weer zo'n geweldig mooie dag.