Dag 5 - Het Noorden van het Noorder eiland

31 oktober 2015 - Bay Of Islands, Nieuw-Zeeland

Gisterenmiddag moesten we nog lachen om het feit dat alle bedden hier elektrische dekens hebben: "het kan zeker ook heel erg koud zijn hier". Gisteravond piepten we anders. Wat hadden we het koud! Die deken ging dus aan. Ook vanmorgen was het hier niet warm. We namen een hele gezonde douche zeg maar...

Het plan was om helemaal naar de westkust te rijden om de grootste kauri-boom 'Tane Mahuta' te zien met een omtrek van 14 meter. Voor we zo ver waren kwamen we langs de Haruru Falls en een wandelroute. Geen rondwandeling maar heen en terug over hetzelfde pad. Volgens het bord aan het begin van de route zou je het einde van de route na 1,5 uur bereiken. Maar dat klopt alleen als je de route loopt met oogkleppen voor.

Bij de watervallen begon het al goed met een ijsvogel!

IJsvogeltje

Door andere wandelaars werden we gewezen op een groep broedende aalscholvers even verderop.

Broedende aalscholvers

We hoorden ook weer heel wat Arcade-achtige geluiden van vogels.

Een deel van de wandeling ging over een plankenpad een paar centimeter boven het water, door een mangrovebos. (Op de terugweg was het plankenpad niet meer een paar centimeter boven het water maar hier en daar op gelijke hoogte.) Vanuit het mangrovebos gingen we over een lange brug.

Brug tijdens Waitangi track

Na de wandeling hebben we geluncht bij de watervallen. Je kleedje kwam goed van pas mam!

Lunch bij Haruru Falls

En daarna gingen we dan toch naar de westkust om die grote Kauriboom te zien.

Eric en Simone bij de Kauriboom

Alleen leek hij in het echt veel groter dan op de foto's...

1. Maaike:
    31 oktober 2015
    Wat een mooie foto's! Hele mooie kleuren zeg. Ik hoop dat jullie het snel warmer krijgen!
    Liefs
    Maaike
  2. John en Susan:
    31 oktober 2015
    Vogels genoeg dus, zelfs naast de lunchtafel:)
    Mooie foto's en er komen er vast wel meer hé.
    Welterusten en liefs,
    mam
  3. Gilbert en Monique:
    31 oktober 2015
    Haha, Maaike zit dit verhaal vast bibberend te lezen, echt iets voor haar! Grappig dat die ijsvogel van dezelfde soort lijkt als die we hier hebben. Geweldig dat je hem gezien en gefotografeerd hebt want ze zijn vrij schuw! Het is smullen daar!
  4. Eric en Simone:
    31 oktober 2015
    Ja ik vond het zelf ook wel erg leuk dat ik die ijsvogel zag, helemaal omdat hij helemaal aan de overkant van het water zat. Handig hoor, dat enorme zoombereik op die kleine fotocamera!
  5. Rob en Gerda:
    31 oktober 2015
    Wat mooi ook die brug, en extra mooi door de zon; eindelijk warmte :). Dat Mangrovebos vinden we ook mooi.
    We genieten bijzonder van jullie verslagen, én van het appcontact!
    Ben je ook al toegekomen aan tekenen, Moon? Vraagt Gerda. Of is het daar te koud voor?
  6. Tineke:
    2 november 2015
    Hahaha ja, je moet wel een beetje doorstappen. ;-)
    De meeste wandelroutes zijn een heen en weertje, vreemd maar wel altijd mooi.
  7. Tineke:
    2 november 2015
    Hahaha ja, je moet wel een beetje doorstappen. ;-)
    De meeste wandelroutes zijn een heen en weertje, vreemd maar wel altijd mooi.