Naam:
Foto’s:
207
Video’s:

Over ons

Sinds 2008 proberen wij de wereld een beetje te verkennen en dat bevalt tot nu toe erg goed!

Lees bijvoorbeeld ons blog vanuit China en Alaska.

Over onze reis

Dit jaar gaan we voor vijf weken naar Nieuw-Zeeland. We beginnen in Auckland waar we onze huurauto ophalen. De eerste weken rijden we rond op het noorder eiland en de laatste weken op het zuider eiland. We hebben er ontzettend veel zin in!

dinsdag 27 oktober
Vertrek vanaf Amsterdam Schiphol via Dubai naar Auckland.

donderdag 29 oktober
Aankomst in Auckland waar we een nacht verblijven in het Waldorf Celestion Apartments Hotel.

vrijdag 30 oktober - reisdag
We halen de huurauto op en rijden naar het noorden: Bay of Islands. (383 km)
Hotel: Bali Hai Motel met gratis WiFi,  voor drie nachten

zaterdag 31 oktober t/m zondag 1 november
In te vullen in de Bay of Islands. Bijvoorbeeld een auto-rondrit over het noordelijkste deel van het eiland. Of gewoon nog even op adem komen van de reis.

maandag 2 november - reisdag
Terug naar het zuiden naar Coromandel. 2 nachten in Aotearoa Lodge Whitianga.

dinsdag 3 november
Nog in te vullen in/rond Coromandel.

woensdag 4 november -reisdag
Naar Rotorua met onderweg twee onderbrekingen: wandelen door een spectaculaire kloof en een bezoek aan hobbiton the movieset. We blijven 4 nachten in Springwaters Lodge (gratis WiFi)

donderdag 5 november - excursie Volcanic Air Safaris White Island
1x Helikopter van/naar Rotorua Vertrek: 08:45 uur

Een enorme vulkaanuitbarsting vernietigde in 1914 de oostelijke kant van de vulkaan waar zich een commerciële zwavelmijn bevond. Zwaveldampen zijn nog steeds aanwezig. Het eiland, dat enkel per boot of helikopter te bereiken is wordt jaarlijks bezocht door wetenschappers, vulkanologen en toeristen. De helikoptervlucht duurt ca. 35 minuten. Vanuit vogelperspectief heeft u een spectaculair zicht op de vulkaan. Inbegrepen is een 1,5 uur durende wandeling over het ‘maanlandschap’ en ontdekt u alle wetenswaardigheden over dit eiland. De volledige tour duurt ca. 3 uur.

Inclusief: tour per helikopter, Engelstalige gids, begeleide wandeling, veiligheidshelm.

vrijdag 6 november - excursie Kaituna River - Raft/Sledge Combo
Eric gaat mee met deze excursie. Simone mag met de fotograaf mee langs de route.

zaterdag 7 november
In te vullen in de omgeving van Rotorua.

zondag 8 november - reisdag
Naar Taupo. 2 nachten in Minarapa Lodge

maandag 9 november - excursie Hukafalls Jet
1x 30 minuten Huka Jet Boating

dinsdag 10 november - reisdag
Naar Tongariro National Park. Twee nachten in Chateau Tongariro.

woensdag 11 november - wandelen
We willen heel graag vandaag de Tongariro Crossing lopen. Hopelijk laat het weer het toe.

donderdag 12 november - excursie met overnachting
Kapiti Island Nature Tours Wellington

1x Overnight Kiwi Spotting Tour
1x Luxery Tent
Ferry heen om 14:30 uur en terug om 09:30 uur
Kiwi’s observeren bij een Maori familie op Kapiti

Ontdek het kleine natuurparadijs Kapiti Island gelegen aan de westkust van het Noordereiland en maak een wandeling op zoek naar de unieke kiwi’s.

Dag 1-2: Het kleine Kapiti eiland ligt ten noorden van Wellington, ca. 8 km voor de gelijknamige kust. Sedert 100 jaar staat dit unieke natuurparadijs onder natuurbescherming en is de thuisbasis van vele met uitsterven bedreigde Nieuw-Zeelandse vogelsoorten. Hier heeft de bezoeker de mogelijkheid om het Nieuw-Zeelandse dierenleven te ontdekken. Na een 30-minuten durende overtocht (vertrek 16:00 uur) bereikt u het kleine eiland, dat enkel met toestemming mag worden bezocht. Uw Maori natuurgids vertelt u alles over de geschiedenis en flora/fauna van het eiland. Tijdens een avondwandeling heeft u de gelegenheid om kiwi-vogels te observeren. Deze vogel is bijzonder schuw en enkel te vinden onder begeleiding. Uw gids weet u te leiden maar de verblijfplaats van de kiwi’s. Natuurlijk ziet u nog andere interessante vogelsoorten tijdens uw wandeling. De nacht brengt u door in een kleine lodge op het eiland waar u kunt praten met een moderne Maori familie en kunt genieten van de rust en de eenzaamheid. Na het ontbijt heeft u nog tijd om een kleine wandeling te maken, voordat u terugkeert (10:00 uur) naar het vasteland. Overnachting: Lodge.

Inclusief: overnachting in een luxury tent, ontbijt, diner, ferry-overtochten, Engelstalige begeleide wandeling, toestemming voor een bezoek aan het eiland.
Aantal deelnemers: max. 50 personen toegestaan op het eiland.

vrijdag 13 november - reisdag
Door naar Wellington, 1 nacht Distinction Wellington, Century City Hotel, gratis WiFi.

zaterdag 14 november - reisdag/oversteek naar Zuider eiland
Met de interislander ferry varen we van Wellington op het Noorder eiland naar Picton op het Zuider eiland. Aan de overkant rijden we door naar Kaikoura waar we 1 nacht slapen in White Morph Motor Inn.

zondag 15 november - excursie Whale Watching Kaikoura
1x Tour van/naar Kaikoura (2 a 3 uur)
In Maori taal betekent Kaikoura “een plaats waar men langoustines kan eten”.

Het kleine vissersdorp aan de oostkust van het Zuidereiland is door de rijke voedselvoorziening van de kustwateren een paradijs voor walvissen. Ook de kans om dolfijnen en zeerobben te zien is groot, maar niet gegarandeerd.

Vanaf Kaikoura is de tour boekbaar om 7:15, 10:00 of 12:45 uur. Indien u tijdens uw Whale Watch Kaikoura geen walvissen heeft gezien wordt 80% van uw tour terugbetaald.
Aantal deelnemers: max. 48 pers. per boot. Inclusief boottocht.

Na de excursie rijden we door naar Abel Tasman National Parc. Drie nachten, Abel Tasman Ocean View Chalets.

maandag 16 november - excursie kayakken
Wilsons Abel Tasman Experiences Nelson 2
1x Beaches, Bays & Seals Kayak (voor 2 personen, 2-persoonkayak beschikbaar)

Ook voor niet ervaren kajakkers is deze tour in het Abel Tasman National Park een onvergetelijke ervaring.

Om 09:30 uur start i met een boottocht naar Torrent Bay in Abel Tasman National Park. Na aankomst in Torrent Bay wordt u vertrouwd gemaakt met uw kajak. Hierna peddelt u samen met een gids langs de schilderachtige kust. In een beschutte baai geniet u van een picknicklunch met lokale specialiteiten, een verfrissende duik in zee, een kleine snorkelexcursie of een wandeling. Op de terugweg kajakt u naar Pinnacle Island, om daar een robbenkolonie te bezoeken. Deze robben komen u van heel dichtbij begroeten. Met wat geluk ziet u een paar blauwe pinguïns. Vanuit Torrent Bay vaart u met de boot terug naar Kaiteriteri, waar u rond 15:45 uur aankomst.

dinsdag 17 november

woensdag 18 november - reisdag
Door naar Punakaiki, 1 nacht, Kallyhouse B&B, gratis WiFi.

donderdag 19 november - reisdag
Naar Franz Josef, 2 nachten, Glenfern Villas, gratis WiFi.

vrijdag 20 november

zaterdag 21 november - reisdag
Naar Wanaka, 2 nachten, Edgewater Lake Wanaka (WiFi tegen betaling).

zondag 22 november

maandag 23 november - reisdag
Naar Te Anau, 3 nachten, Loch Vista B&B. Free wifi.

dinsdag 24 november
Nog in te vullen.

woensdag 25 november
Nog in te vullen.

donderdag 26 november - twee-daagse excursie Doubtfull Sound
Real Journeys Doubtfull Sound Overnight Cruise

1x Overnight Doubtfull Sound ex Manapouri

Doubtful Sound is ongeveer 10 keer zo groot als Milford Sound en is nog meer ongerept omdat deze fjord niet te bereiken is met de auto.

Reisprogramma: de geïsoleerde ligging garandeert u een wondermooie flora en fauna. Zo mag u gerust van pech spreken, als u tijdens uw cruise geen dolfijnen te zien krijgt. Met wat geluk ziet u zelfs pinguïns of zeerobben.

Na aankomst volgt de boottransfer over Lake Manapouri. Het volgende deel van de tocht, via de Wilmot Pass tot aan Doubtful Sound, legt u met de bus af. Tijdens de cruise bezoekt u afgelegen vertakkingen van de fjord en kunt u met de kano de fjord verkennen. U kunt ook deelnemen aan een excursie met de sloep. ’s Avonds krijg u een typisch Nieuw-Zeelands menu geserveerd. Na het ontbijt heeft u nog de mogelijkheid om de natuur te verkennen, voordat u terugkeert naar Manapouri, waar de tocht om 12:00 uur eindigt.

Inclusief overnachting in tweepersoonskajuit, ontbijt, diner, excursies met sloep e/o kano

vrijdag 27 november - reisdag
Naar Catlins, 1 nacht, Mohua Park Eco Cottages, free WiFi bij de receptie.

zaterdag 28 november - reisdag
Naar Dunedin, 1 nacht, Hazel House. Free Wifi.

zondag 29 november - reisdag
Naar Mount Cook, 2 nachten, The Hermitage Hotel, beperkte WiFi: max 1 uur.

maandag 30 november - excursie Glacier Explorers Cruise Mount Cook
1x Tour en Cruise, totaal 2½ uur

Wandeling en boottocht van/naar Mount Cook

Tijdens deze dagexcursie verkent u de grootste gletsjer van Nieuw-Zeeland van dichtbij! Vertrek per bus vanaf het Hermitage Hotel naar de Tasman Valley. Na een dertig minuten durende wandeling door het nationaal park bereikt u het gletsjermeer en gaat u aan boord van de boot. U spendeert ca. 1 uur op het meer waarbij u het 300-500 jaren oude ijs kunt bewonderen. Uiteraard aanschouwt u ook de machtige gletsjer. Een unieke beleving in dit spectaculaire landschap.

Inclusief transfers, boottocht, materiaal (reddingsvest), Engelstalige gids

dinsdag 1 december - reisdag
Naar Christchurch, 1 nacht, Heartland Hotel Cotswold.

woensdag 2 december - start terugreis
Vanaf Christchurch Airport, via Dubai naar Amsterdam Schiphol.

donderdag 3 december - aankomst Schiphol
Rond het middaguur komen we aan op Schiphol.

Bezochte landen

Wij hebben 24 landen (10%) bezocht:

België, Bosnië en Herzegovina, China, Duitsland, Finland, Frankrijk, Griekenland, IJsland, Italië, Kenia, Kroatië, Luxemburg, Nederland, Nieuw-Zeeland, Noorwegen, Oostenrijk, Portugal, Spanje, Tanzania, Turkije, Vaticaanstad, Verenigd Koninkrijk, Verenigde Staten, Zwitserland.