Dag 17 - Van Tongariro NP naar Wellington

12 november 2015 - Wellington, Nieuw-Zeeland

Waarschijnlijk hebben we toch nog een kans om kiwi's te gaan spotten! Niet op Kapiti Island maar op het Zuider eiland in Okarito. We hebben al mailcontact gehad en waarschijnlijk kunnen de 19de met een gids op pad.

Verder hadden we een rustig dagje. Het was best nog wel een ritje om in Wellington te komen en misschien zijn we inmiddels verwend maar we waren niet heel erg onder de indruk van de route hier naartoe. In Wellington zitten we nu op de 8ste verdieping van een hotel. We hebben net gegeten en daarna zijn we naar het Te Papa museum gelopen om te kijken of het dichtbij is. Dat is het en het was nog open ook. Wat een enorm museum en wat duidelijk uitgelegd en weergegeven allemaal. Bedankt voor de tip Sylvia en Tineke!

Morgen willen we naar Weta Caves (winkel met allerlei Lord of the Rings en Hobbit spullen maar ook een werkplaats waar stukken voor de films zijn gemaakt) gaan. Eerst nog even uitzoeken hoe we daar kunnen komen.

1. Maaike:
    12 november 2015
    Gaaf toch nog kiwi's!!! Ik duim voor jullie!
    Liefs
    Maaike
  2. Rob en Gerda:
    12 november 2015
    Wij duimen nu alvast voor de kiwi's en vooral mooie portretfoto's daarvan :).

Veel liefs vanuit een af en toe zonnig Amsterdam!
  3. John en Susan:
    12 november 2015
    Dat rustige dagje hadden jullie na gisteren zeker verdiend en dan misschien toch nog de Kiwi's:)) Ik duim ook even mee! Is het een mooi uitzicht vanaf de 8e? Hier alles goed en liefs van mam
  4. Gilbert en Monique:
    12 november 2015
    Wauw, dat zou toch geweldig zijn! Jordan wist te vertellen dat de Kiwi's vernoemd zijn naar hun geluid. Ik zei dat niet begreep want op de fruitschaal hoor ik ze nooit. Maar ze schijnen dus echt "ki-wi" te roepen! Ben benieuwd!
  5. Walter:
    12 november 2015
    Mooie foto's. Ook van de vogels! Een kiwi zien zal toch niet makkelijk zijn. Het zijn nachtvogels en moeilijk te spotten.
    Als jullie dat lukt, dan heb je heel veel geluk. Ik hoop het!
  6. Floor van der Moer:
    12 november 2015
    Door het boeiende verslag van Simone en de prachtige en leuke foto's geniet ik met volle teugen mee van jullie fantastische reis door dat mythische land!! Floor