Dag 18 - Wellington: Weta Cave

13 november 2015 - Wellington, Nieuw-Zeeland

Vanmorgen zijn we naar de Weta Cave gegaan. Er is een winkel waar je allerlei gelimiteerde items van films kunt kopen (o.a. de ring uit Lord of the Rings), boeken en beelden. We boeken ook een rondleiding door de workshop ruimte. Hier wordt ons uitgelegd hoe items voor de films ontwikkeld worden en we horen waar het een en ander van gemaakt is. Bijvoorbeeld kostuums uit Lord of the Rings. Onderdelen daarvan zien eruit als staal maar zijn soms van plastic, soms van rubber of leer. En een schild dat in twee maten is gemaakt: groot en klein maar met precies dezelfde beschadigingen zodat we goed in de maling genomen kunnen worden voor wat betreft de verhoudingen. Of beelden van piepschuim. Echt heel interessant. We komen ogen en oren tekort.

Vanwege copyrights mogen we geen foto's maken.

Hieronder nog wat antwoorden op jullie reacties. We vinden de reacties altijd ontzettend leuk om te lezen! Dus bedankt daarvoor (en blijf vooral reacties geven!).

@Pam: de high tea beviel heel erg goed. Heerlijk! En het vulde zo, dat we 's avonds geen eten meer hoefden.

@Rob en Gerda: als we die kiwitour volgende week doen, mogen we geen foto's maken. Ik denk vanwege eventueel flitslicht. En zonder flits zal het waarschijnlijk lastig zijn ze goed op de foto te krijgen. Als we al kiwi's zien, gaan we in elk geval heel goed zonder camera's kijken.

@Gilbert: dat wist ik niet, van die kiwi die naar zijn eigen geluid is genoemd. Hier kun je horen hoe ze klinken... Best apart hè?

@Susan: het uitzicht vanaf de 8ste is leuk maar we kijken er erg naar uit om de stad weer te verlaten. En de wandeling ja die was pittig maar wel erg gaaf! We zijn erg trots op onszelf dat we het gedaan hebben. En morgen is de ergste spierpijn vast weer weg.

1. Rob en Gerda:
    13 november 2015
    Ohhhhh geen kiwifoto's dus. Dat worden dus kiwitekeningen want ok aan de andere kant van de wereld teken je gaaf/cool/vet.
    veel liefs vanuit een nog donker Mokum.
  2. John en Susan:
    13 november 2015
    Wat een griezels, maar wat eenl vakwerk om zoiets te kunnen maken! Heel interessant!
    Het is wel een hele afwisselende vakantie hé van alles wat. Genieten jullie maar fijn van dat alles en die reactie van Gilbert over de fruitschaal vond ik heel erg leuk. Veel liefs van mam
  3. Maaike:
    13 november 2015
    Wat enig voor jullie om die spullen van Lord of the Rings te zien! Hm... wel jammer dat jullie geen foto's mochten maken. En kennelijk werd daar (te) streng op gecontroleerd.

liefs
    Maaike
  4. Monique:
    13 november 2015
    Ik vond die dingen in de film al eng maar zo zijn ze ook al eng!
    Leuk om dat geluid van die kiwi te horen maar ik denk dat Jordan verkeerde info heeft gekregen want ik vind het niet echt klinken alsof hij ki-wi zegt. Het klinkt op het laatst meer als een vogel die zijn laatste adem uitpuft hihi.