Dag 4 - Van Auckland naar Bay of Islands

30 oktober 2015 - Bay Of Islands, Nieuw-Zeeland

We begonnen vandaag met een zoektocht naar een supermarkt om een ontbijtje en een lunch in te slaan. Dat werd uiteindelijk een snel ontbijt met goeie koffie. Daarna hebben we de auto opgehaald en zijn we echt op pad gegaan! Ik (Simone) vind het links rijden nog steeds heel onwennig en ik ben dan ook blij dat Eric vandaag reed. Hij is al snel gewend!

We kijken onze ogen uit! Wat een schitterend landschap onderweg naar Bay of Islands. Veel heuvels, weilanden en bijzondere bomen. Het is echt lente hier, met veel bloeiende bomen, planten en zingende vogels.

Zwarte scholekster

Onderweg hebben we wat stops gemaakt voor een korte wandeling. We hebben al erg veel verschillende vogels gezien! Een zwarte scholeksters, vogels die op een grote waterhoen lijken, een rood-groen papegaai-achtige vogel, merels, een soort spreeuwen en kleine vogeltjes met een waaiervormige staart. Verder hoorden we heel veel vogels die we helaas niet zagen. Eén soort klonk als R2D2. En een ander had een hele lange adem.

Met de jetlag gaat het tot nu toe hartstikke goed. We zijn inderdaad snel gewend! Dat hadden we niet verwacht,

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Maaike:
    30 oktober 2015
    Jippie er is weer een reisverslag, geweldig die R2D2 vogel!!! Ben benieuwd welke rare vogels er gaan volgen!
    Liefs
    Maaike
  2. Tineke:
    30 oktober 2015
    Leuk, leuk. Ik kan helemaal weer voor me zien hoe mooi het onderweg is.
  3. Tineke:
    30 oktober 2015
    Leuk, leuk. Ik kan helemaal weer voor me zien hoe mooi het onderweg is.
  4. John en Susan:
    30 oktober 2015
    Dat links rijden lijkt mij toch zo gek!
    Nu al zoveel vogels, dan komen er vast ook wel pinguins bij.
    Welterusten voor straks, ik ben net wakker:)
    Liefs, mam
  5. Margje v.d.Voort:
    Lieve Simone en Eric
    Gaan jullie met veel plezier volgen op jullie reis
    door Nieuw Zeeland
    Heel veel plezier en geniet met volle teugen
  6. Gilbert en Monique:
    30 oktober 2015
    Ooit hoop ik ook eens zo'n reis te mogen maken, ik ben zoooo jaloers! Maar op deze manier ben ik er toch een beetje bij! Ik heb trouwens een app gekocht ( €3,95 ) die als het goed is de vogelgeluiden herkent. Misschien een idee?
  7. Rob en Gerda:
    30 oktober 2015
    Op deze manier lijken jullie dichterbij dan Osdorp. Want als jullie 'gewoon' thuis zijn krijgen we geen dagverslagen. En even over dat heerlijke vlees. Als we de entrecote van Wilma en Albert een tien geven, wat scoort dan die lap uit die bedenkelijke steeg?
  8. Monique:
    30 oktober 2015
    Jullie klinken al als echte vogelspotters! Gaaf om al zoveel te zien onderweg.
  9. Lisette:
    30 oktober 2015
    Het grote avontuur is begonnen en klinkt nu al geweldig! Heel veel plezier en we gaan meegenieten via jullie verslagen. Groetjes Hans en Lisette